Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

1. Dengeli Bir Öğün Oluşturun

Ramazan ayında tüm gün süren açlık karşısında bedenin gücünü kaybetmemesi için dengeli öğünler hazırlamak gerekir. İftar ve sahur menülerinde sağlıklı yiyecekler uygun porsiyonlarda tüketilmelidir. Bir şef olarak hazırladığınız tabaklarda çeşitli, zengin içerikli ve sağlıklı ürünler kullanmalısınız.

Ramazanda iki ana öğünün yaklaşık 1 saat ardından yardımcı iki küçük atıştırmalık öğün eklemek en doğru seçim olabilir. Böylece iftarda ve sahurda çok fazla yemekten kaçınmış olursunuz. Ramazan boyunca seçtiğiniz yemeklerde sağlıklı çeşitleri birlikte kullanın. Mesela yağsız etlerle birlikte tam tahıllar, bakliyat ve sebze yemekleri ile meyveleri tüketin.

2. Az Yağlı Yemekleri Tercih Edin

Ramazan ayı boyunca hazırlanan yemeklerin çok yağlı olmaması gerekir. Çünkü fazla yağ susuzluğa neden olurken mide asidini de yükseltir. Yağlı yemekler yerine hafif tatlara yönelmeye çalışın. Kızartmalardan kesinlikle uzak durun. Bunun yerine haşlanarak ya da fırında pişirilmiş yemeklerin en güzellerini yapabilirsiniz. Özellikle sahurda bol protein almaya çalışın. Ama bunları yaparken az yağlı süt, peynir ve yoğurtlarla yağsız etleri tüketin.

3. Tam Tahıllı Ürünler ve Bakliyatları Bolca Tüketin

Beyaz unla hazırlanan hamur işleri ve ekmek çeşitleri çok hızla sindirilir. Bunun yerine tam tahıllar, esmer ekmek ve unla yapılan hamur işlerini tercih etmelisiniz. Çünkü tam buğday, yulaf, pirinç, mercimek, fasulye gibi bakliyatlarda ve tohumlarda bulunan bu kompleks karbonhidrat ürünleri çok daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. Kan şekerini de dengeleyen bu gıdalar sayesinde daha dengeli ve daha çok enerji sahibi olursunuz.

4. Tuzu Azaltın ve Yeterli Miktarda Sıvı Alın

Ramazan ayında yüksek tuzlu yiyeceklerden kaçınmanız gerekir. Turşular iştah kabartsa da ertesi gün içerisinde yaşadığınız susuzluğu artırır. Özellikle sahurda kesinlikle çok daha hafif ve az tuzlu yemeklere yönelin. Kahvaltılıklar ve çorbalar iyi bir seçim olabilir.

Ayrıca iftarla sahur arasında en az 8 bardak su içmeye çalışın. Çok susamadığınızı düşünseniz bile kendinizi bu konuda zorlayın. Çünkü az su tüketmek hem temponuzu düşürecek hem de vücudun su kaybı baş dönmesi ve halsizliği artıracaktır. Özellikle sahurda en az 3 bardak su ile 1 bardak taze sıkılmış meyve suyu içmek, gün içerisinde ihtiyaç duyacağınız vitaminler ve mineralleri desteklemenizi sağlar.