Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Sağlıklı Atıştırmalıklar Nasıl Olmalı? 

Önerilen Tarif

Chipotle Mayonezi ve Avokadolu Yaz Sandwich'i

Unilever Food Solutions'da Chipotle Mayonezi ve Avokadolu Yaz Sandwich'i şeflere özel sırlarını ve porsiyon adetine göre değişen malzeme gramajlarını keşfedin!

Tüm Tarifleri Görüntüle

Atıştırmalık kelimesi tek başına kullanıldığında akla ilk gelen yiyecekler bisküvi, şekerleme, kek, kurabiye, çerez, gofret, kraker, poğaça ve cips gibi yüksek kalorili besinler. İşte sana bir sır, sağlıklı kelimesi atıştırmalığın anlamını tamamen değiştiriyor. Uzmanlar tarafından hemen hemen her platformda ana öğünlerin ara öğünlerle desteklenmesi öneriliyor. Peki, nedir bu sağlıklı atıştırmalık?

İşte sağlıklı atıştırmalıkların özellikleri:

  • Kan şekerini hemen yükseltmeyen ve kişiyi uzun süre tok tutan besinler içermeli.
  • Rafine edilmiş şeker yerine meyve şekerleri kullanılmalı.
  • Pratik bir şekilde hazırlanabilmeli.
  • Metabolizmanın hızlanmasını ve bağırsakların çalışmasını sağlayan lif açısından zengin olmalı.
  • Lif kaynağı olarak yulaf, müsli, kinoa, sebze ve meyveler kullanılmalı.
  • Düşük kalorili olmalı.
  • Yağ olarak ceviz, fındık ve badem gibi yağlı tohumlar ya da zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı gibi sağlıklı yağlar tercih edilmeli.
  • Fırınlama, haşlama gibi pişirme yöntemleri seçilmeli, yemekler kesinlikle kızartılmamalı.
  • Metabolizmayı canlandıran tarçın, zencefil, zerdeçal, kırmızıbiber, karabiber gibi baharatlar kullanılmalı.

Sağlıklı Atıştırmalıklar Nelerdir?

Izgara tavuklu sandviç: Bir aşçı için hazırlaması en kolay ve pratik olan ızgara tavuklu sandviç aynı zamanda yüksek protein içeriyor. Izgara tavuk göğüs ile birlikte yeşillik ve turşu da kullanabilirsin.

Kakaolu toplar: Şeker yerine muz, kayısı ve hurma kullanarak hazırlayabileceğin kakaolu topları, tarçın ve fındık ile de süsleyebilirsin.

Yulaflı ve elmalı crumble: Elma, yulaf ezmesi, kuru üzüm, ceviz, fındık tarçın kullanarak mükemmel bir atıştırmalık hazırlayabilirsin. Elma yerine mevsime göre farklı meyveler kullanmanda hiçbir sakınca yok.

Peynir topları: Özellikle ikindi çayı ve kokteyl davetlerinde hazırlayabileceğin peynir topları farklı lezzeti ve görünümüyle ne kadar mükemmel bir şef olduğunu haykırıyor. Maydanoz, çörekotu, domates, ceviz içi ile birlikte hazırladığınız peynir topları hem sağlıklı hem de lezzetli.

Enerji topları: Ceviz, fındık, bal ve badem kullanarak tam bir enerji patlaması yaratabilirsin. Tarçın ile de lezzetlendirebilir ve üstün şef marifetlerini ortaya koyarak mükemmel bir sunum gerçekleştirebilirsin.

Keten tohumlu protein bar: Pratik sağlıklı atıştırmalıklar denildiğinde ilk akla gelen lif, protein ve vitamin üçlüsünü bir araya getiren protein bar ile yüksek kalsiyumlu ve düşük kalorili enfes bir lezzet sunabilirsin.

Knorr Fesleğenli ve Kekikli Salata Sosu 750 g

Zengin ürün çeşitleri ile yemekleri ziyafete dönüştüren lezzetçilerin vazgeçilmezi Knorr Fesleğenli ve Kekikli Salata Sosu 750 g UFS güvencesiyle satın almak için hemen tıklayın!

Daha Fazlasını Görüntüle
Ürün Fiyatı