Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Angie, Borsa, Da Mario, 29, Günaydın, Nusr-Et, Lacivert,  Masa, Mezzaluna, Kitchenette, The Populist, Fenix, Zuma gibi birçok marka ve restoran konseptini bünyesinde bulunduran d.ream grubu CEO’su Umut Özkanca’nın sorularımızı yanıtladığı röportajda, yeme-içme sektöründeki son durumu, sektöre ve misafirlere dair alınan önlemleri, d.ream grubunun bu süreci nasıl yönettiğini bulabilirsiniz. 

1. Kısaca sektörde çalışma deneyimizi paylaşabilir misiniz?

Babam Rasim Özkanca Türkiye’nin en eski ve deneyimli restorancılarından dolayısıyla ben de çocukluğumdan bu yana hep işin mutfağında oldum ve sonrasında da eğitimini aldım. Bu yüzden hem alaylıyım hem okullu.  

 

 

3. Salgın sürecinde işletmenizin kapalı olması sizi uzun ve kısa vadede nasıl etkileyecek?

Hiçbirimizin daha önce tecrübe etmediği boyutta farklı bir kriz yaşıyoruz. Normal hayatımıza dönüş kademeli olarak başladı ancak bu sürecin etkilerini ne boyutta ve ne kadar süre ile yaşayacağımızı tam olarak öngörmek çok mümkün değil.

d.ream mekanlarımızın tümü 19 Mart’tan bu yana kapalı. Birkaç işletmemiz paket servis hizmetine ve kasap bölümünden çiğ et satışına devam ediyor. Biz bu dönemi operasyonlarımızın başlayacağı güne en iyi şekilde hazırlanarak geçiriyoruz. Çalışmalarımızın odağında da her zaman olduğu gibi misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı yer alıyor. 

2. Bu dönemde çalışanlarınızın zihinsel ve fiziksel sağlığını korumak için neler yaptınız?

Çalışanlarımızın sağlığı korumak salgının ilk başladığı günden bugüne kadar önceliğimiz oldu. Bu doğrultuda da rutin sağlık ve hijyen kontrollerini en üst seviyelere çıkarttık. Diğer yandan bu zorlu süreçte psikolojik olarak da kendimizi iyi hissetmemiz ve motivasyonumuzu korumamız büyük önem taşıyor. Bunun için de insan kaynaklarımız, çalışanlarımızı destekleyici kişisel gelişim programlarını ve sosyal hayatımızı zenginleştirecek platformları hayata geçirdi.

4. Sizce salgın sonrası müşterilerinin tüketim alışkanlıkları farklılaşacak mı? Normalleşme süreci ile hayatınızda nasıl değişiklikler olacak?

Elbette tüketim alışkanlarında bazı değişiklikler olacak; hatta oldu. Şu an başlayan normalleşme süreci kademeli olarak devam edecek ve haziran ayı içerisinde hız kazanacak diye düşünüyoruz. Bunun yanı sıra virüsten korunmanın gerektirdiği önlemler hayatımızın bir parçası oldu. Bunları eski rutinlerimize uyarlayarak rutin tüketim alışkanlıklarımıza da kademeli olarak döneceğimize inanıyorum.

Karantina sonrası herkes daha fazla sosyalleşme ihtiyacı içerisinde olacak. Her ne kadar ekonomik ve sağlık kaygılarının tamamen geçmesi biraz vakit alacak olsa da gerekli önlemleri alarak misafirlerin güvenini kazanan işletmeler yavaş yavaş normal operasyonlarına geri dönecekler.

5. Salgın sonrası için işletmenizde nasıl önlemler alıyorsunuz?

Yüksek hijyen standartları tüm d.ream işletmeleri için zaten olmazsa olmaz bir konu. Ancak virüsten korunmanın gerektirdiği ek sterilizasyon işlemleri ve denetimler de uygulamaya alınacak. Personellerin sağlık kontrollerinin sıklaştırılması, tedarik zincirinde alınacak ek önlem ve denetimlerin yanı sıra salgına ilişkin verilecek özel eğitimler sayılabilecek aksiyonlardan bazıları.  Bunun yanı sıra sosyal mesafe kurallarına uygun olarak masa aralıklarının ayarlanması, ortak alanda bulunacak dezenfektasyon üniteleri ve servis akışlarının gerekli önlemlere uygun olarak düzenlenmesini de sayabiliriz. Kısaca özel sertifikasyon sisteminin ve yayınlanacak olan yönetmeliğin gerektirdiği tüm aksiyonlar işletmelerimiz tarafından uygulanacak. d.ream operasyonu çok deneyimli ve güçlü bir altyapıya sahip, dolayısıyla bu süreçte de gerekli aksiyonlar en üst seviyede ve en hızlı şekilde hayata geçirilecek.  

6. Müşterilerinizi yeniden kazanmak için neler planlıyorsunuz?

Yıllardır düzenli olarak işletmelerimizde ağırladığımız pek çok misafirimiz ile bu süreçte de iletişim içerisindeyiz. Onların ihtiyaç ve beklentilerini de dinleyerek çalışmalarımızı şekillendiriyoruz. Belirttiğim gibi yüksek hijyen ve hizmet standartları bizim için zaten olmazsa olmaz bir durum; misafirlerimiz de bunu biliyorlar. Dolayısıyla aramızda çok güçlü bir güven ilişkisi var. Bunun etkisi ile açılışlar sonrasında eski günlere kısa zaman içerisinde döneceğimize inanıyoruz. 

Tarif İpuçları & Trendler

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Her yemek paket servise uygun değildir. Teslimatta zarar görmeyecek, tadını kaybetmeyecek, sıcaklığını koruyacak ve birbirine bulaşmayacak yemekler için bazı kolay tarif ipuçlarına ve püf noktalarına göz atabilirsiniz. 

 

Videoyu izleyin