Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Angie, Borsa, Da Mario, 29, Günaydın, Lacivert,  Masa, Mezzaluna, Kitchenette, The Populist, Fenix, Zuma gibi birçok marka ve restoran konseptini bünyesinde bulunduran d.ream grubu CEO’su Umut Özkanca’nın sorularımızı yanıtladığı röportajda, yeme-içme sektöründeki son durumu, sektöre ve misafirlere dair alınan önlemleri, d.ream grubunun bu süreci nasıl yönettiğini bulabilirsiniz. 

1. Kısaca sektörde çalışma deneyimizi paylaşabilir misiniz?

Babam Rasim Özkanca Türkiye’nin en eski ve deneyimli restorancılarından dolayısıyla ben de çocukluğumdan bu yana hep işin mutfağında oldum ve sonrasında da eğitimini aldım. Bu yüzden hem alaylıyım hem okullu.  

 

 

3. Salgın sürecinde işletmenizin kapalı olması sizi uzun ve kısa vadede nasıl etkileyecek?

Hiç birimizin daha önce tecrübe etmediği boyutta farklı bir kriz yaşıyoruz. Normal hayatımıza dönüş kademeli olarak başladı ancak bu sürecin etkilerini ne boyutta ve ne kadar süre ile yaşayacağımızı tam olarak öngörmek çok mümkün değil. 

d.ream mekanlarımızın tümü 19 Mart’tan bu yana kapalıydı. Bu süreçte birkaç işletmemiz paket servis hizmetine ve kasap bölümünden çiğ et satışına devam etti. Biz bu dönemi operasyonlarımızın başlayacağı güne en iyi şekilde hazırlanarak geçirdik. Çalışmalarımızın odağında da her zaman olduğu gibi misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı yer alıyor. 

2. Bu dönemde çalışanlarınızın zihinsel ve fiziksel sağlığını korumak için neler yaptınız?

Çalışanlarımızın sağlığını korumak salgının ilk başladığı günden bugüne kadar önceliğimiz oldu. Bu doğrultuda da rutin sağlık ve hijyen kontrollerini en üst seviyelere çıkarttık. Diğer yandan bu zorlu süreçte psikolojik olarak da kendimizi iyi hissetmemiz ve motivasyonumuzu korumamız büyük önem taşıyor. Bunun için de insan kaynaklarımız çalışanlarımızı destekleyici kişisel gelişim programlarını ve sosyal hayatımızı zenginleştirecek platformları hayata geçirdi. 

4. Sizce salgın sonrası müşterilerinin tüketim alışkanlıkları farklılaşacak mı? Normalleşme süreci ile hayatınızda nasıl değişiklikler olacak?

Elbette tüketim alışkanlarında bazı değişiklikler olacak; hatta oldu. Şu an başlayan normalleşme süreci kademeli olarak devam edecek ve haziran ayı içerisinde hız kazanacak diye düşünüyoruz. Biz de aldığımız ek önlemler ile işletmelerimizi açmaya başladık. Virüsten korunmanın gerektirdiği önlemler hayatımızın bir parçası oldu, bunları eski rutinlerimize uyarlayarak rutin tüketim alışkanlıklarımıza da kademeli olarak döneceğimize inanıyorum. 

Karantina sonrası herkes daha fazla sosyalleşme ihtiyacı içerisinde olacak. Her ne kadar ekonomik ve sağlık kaygılarının tamamen geçmesi biraz vakit alacak olsa da gerekli önlemleri alarak misafirlerin güvenini kazanan işletmeler yavaş yavaş normal operasyonlarına geri dönecekler.

5. Salgın sonrası için işletmenizde nasıl önlemler alıyorsunuz?

İlgili bakanlıkların yayınladığı genelgedeki tüm önlem ve hazırlıkları hayata geçirdik. d.ream’in hali hazırdaki standartları ve denetimleri, servis ve gıda güvenliğindeki hijyen şartlarının en üst seviyede uygulanmasını sağlıyordu. Covid-19’dan korunmanın gerektirdiği ek önlemler de hem misafirlerimiz hem de çalışanlarımız için tüm süreçlerimizde titizlikle uygulanıyor. 

Tüm misafirlerimizin girişte ateşini ölçerek kontrol ediyor, ellerini dezenfekte etmelerini ve yemek haricindeki tüm zamanlarda restoran içerisinde maske takmalarını rica ediyoruz. Tüm işletmelerimizin girişinde yer alan stantlarda el dezenfektanı, maske ve eldiven bulunduruyoruz. 

Restoranımızın tüm alanlarını periyodik olarak Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı nano gümüş iyon teknolojisi ile dezenfekte ediyoruz. Ayrıca masalarımızı ve masalarda bulunan tüm ekipmanları her misafirimizden sonra alkol bazlı yüzey dezenfektanları ile temizliyoruz. 

Çalışanlarımız maske ve siperlikle servis veriyorlar. Pandemiye yönelik aldığımız eğitimler çerçevesinde önlemlere aykırı herhangi bir temas olması durumunda ellerin ve siperliklerin dezenfekte edilmesini ve eldiven değişiminin doğru bir şekilde yapılmasını sağlıyoruz.  

Masalarımızı her misafirimiz gelmeden önce ve ayrıldıktan sonra alkol bazlı yüzey dezenfektanları ile temizleniyor. 

Menülerimizi ise QR Code sistemi ile dijital ortama taşıdık ancak isteyen misafirlerimize tek kullanımlık kâğıda bastığımız menülerimizi de veriyoruz. 

Hesap sümenlerimizi ve pos cihazlarımızı yine aynı şekilde her kullanımdan sonra tekrar dezenfekte ediyoruz.

Masa düzenimiz sosyal mesafe kuralına uygun olarak 1,5 metre ara ile yapıldı. Bunun paralelinde kapasitemizi de sınırladık; her restoranımızda belirlenen maksimum sayıda misafirimizi ağırlayabiliyoruz. Ayrıca aynı oranda çalışan sayılarımızı da düşürdük.

Restoranın içinde veya dışında sıra oluşabilecek alanların zeminlerinde de sosyal mesafe işaretlemelerimiz yer alıyor.

6. Müşterilerinizi yeniden kazanmak için neler planlıyorsunuz?

Yıllardır düzenli olarak işletmelerimizde ağırladığımız pek çok misafirimiz ile bu süreçte de iletişim içerisindeyiz. Onların ihtiyaç ve beklentilerini de dinleyerek çalışmalarımızı şekillendiriyoruz. Belirttiğim gibi yüksek hijyen ve hizmet standartları bizim için zaten olmazsa olmaz bir durum; misafirlerimiz de bunu biliyorlar. Dolayısı ile aramızda çok güçlü bir güven ilişkisi var. Bunun etkisi ile açılışlar sonrasında eski günlere kısa zaman içerisinde döneceğimize inanıyoruz. 

Tarif İpuçları & Trendler

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Her yemek paket servise uygun değildir. Teslimatta zarar görmeyecek, tadını kaybetmeyecek, sıcaklığını koruyacak ve birbirine bulaşmayacak yemekler için bazı kolay tarif ipuçlarına ve püf noktalarına göz atabilirsiniz. 

 

Videoyu izleyin

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu