Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Singapur’da uzun yıllardır faaliyetini sürdüren bir İtalyan restoranı olan Al Forno, özgünlüğünden dolayı İtalya Ticaret Odası tarafından Ospitalità Italiana Seal of Quality’e layık görülmüştür.Bu video röportajında, kurucu Şef Alessandro Di Prisco başarılı bir paket servis hizmeti kurmanın ve işletmenin sırlarıyla ilgili tecrübelerini paylaşıyor.
 

02:48

1. Al Forno nasıl kuruldu?

Singapur’daki en eski İtalyan restoranlarından biri olan Al Forno’yu 1995 yılında kurduk. Odun ateşiyle yanan fırınımızla tanınıyoruz!

2. Restoranınızın kendi paket servis hizmeti faaliyetlerinize ne derece katkıda bulundu?

Paket servis hizmetimize 2000 yılı civarında başladık.Son üç yılda satışlarımızı ikiye katladık. Bugünlerdeki trend dışarıya yemeğe çıkmak değil ve bizim paket servis hizmetimiz bu müşterilere ulaşmamızı sağlıyor.


3. Paket servis hizmetine neden başladınız?

Başlangıçta satışlarımızı arttırmak içindi. Ama müşterilerimiz de gel-al ve paket servis için istekte bulunuyordu.

Singapur’un ve muhtemelen Güney Doğu Asya’nın foodpanda ve Deliveroo’dan da önce paket serviste öncülerinden biriydik. Tabii o zamanlar zordu, çünkü şu anki gibi uygun yazılımlar yoktu. Fakat bu bir riskti, ben bu riski aldım ve başardık.

 


4. Paket servis hizmeti sunan üçüncü parti şirketlerle ne zaman ortaklık etmeye başladınız ve size ne sundular?

Yemek platformları ile yaklaşık 3-4 yıl önce çalışmaya başladık, tabi bu platformlarda yer almak istiyorduk. Çünkü bu şirketlerin —özellikle pazarlama ve kurye— yatırım yapabileceği daha fazla sermayesi vardı, işlerimizi büyütmemize yardımcı olacağını düşündük. Bir deneyelim dedik ve oldu.

5. Kendi paket servis hizmetinizle üçüncü parti şirketler arasındaki farklar nelerdir?

Temel fark maliyet diyebilirim. Kendi websitemden gelen siparişlerden %10-15 oranında kar ediyorum. Üçüncü parti platformlarla kıyasladığımızda kendi sitemde daha özel seçenekler sunabiliyorum.

Diğer bir yandan, üçüncü parti şirketler öğle arası teslimatlarda yardımcı oluyorlar, bu hizmeti kendimiz sağlayamıyoruz.

6. Sipariş aldığınızda izlediğiniz adımlar nelerdir?

Siparişleri mutfağa ve kasaya verdikten sonra, yemeği hazırlamamız ortalama 10-15 dakika sürüyor. Herhangi bir yanlışlık veya hata olup olmadığını kontrol ettikten sonra yemekleri paketliyoruz ve kuryeye teslim ediyoruz.

Siparişi verdiğiniz andan itibaren evinize ulaşana kadar geçen sürede yapılan tüm işlemler 30 dakikadan uzun sürmemeli.


7. Teslimat sırasında yemek kalitenizi korumaya ilişkin karşılaştığınız zorluklar nelerdir?

En önemli şeylerden biri yemeğin hazırlanmasıdır, bu noktada bazı yemeklerin teslimata uygun olmadığını fark ettik.

Örneğin, orta az pişmiş biftek yapılabilir, fakat teslimat sırasında biftek kutuda pişmeye devam edecektir. Veya makarna; teslimat sırasında sosu kuruyabilir.

Bu nedenle yemeklerimizi buna göre ayarlamayı öğrendik. Örneğin bifteği duruma göre daha az pişirebiliyor veya makarnaya ekstra sos ekleyebiliyoruz. Ayrıca teslimat sırasında daha az sorun yaratacak malzemeler kullanmayı deniyoruz.


8. Paket servis hizmeti sunarken karşılaştığınız operasyonel zorluklar nelerdir?

Yolda kaza yapan veya hiç işe gelmeyen kuryelerimiz oldu. Fakat her şeye rağmen işlerinizi devam ettirmek zorundasınız, bu nedenle müşterilerimin yemeklerini evlerine arabayla, taksiyle, bisikletle, hatta yürüyerek kendim bıraktığım zamanlar dahi oldu!

Bunun yanında aynı anda birçok sipariş alabiliyoruz. Bunun için de gerekli olduğu durumlarda websitemizi kilitleyebilecek bir sistemimiz var.

Son olarak, siparişleri tamamlayabilmek için yeterli kaynakların olması da önemlidir. Her zaman ihtiyacımız olandan %20 daha fazla malzeme almaya ve stoklamaya çalışıyoruz

9. Paket servis hizmetine başlamayı düşünen diğer restoran sahiplerine neler tavsiye edebilirsiniz?

1. Arama yapmaya uygun ve mobil uygulamaya uygun iyi bir websitesi oluşturmalarını tavsiye ediyorum.
2. Sosyal medya gibi dijital pazarlama seçeneklerine önem vermeliler.
3. En önemlisi de gıda hijyenini en yüksek standartlarda tutup yemek kalitelerini asla değiştirmesinler.

10. Geleceğin paket servis hizmeti sizce nasıl bir aşamaya evrilecek?

Son beş yılda inanılmaz değişimlere şahit olduk. Zamanla değişmek zorundayız ve benim düşünceme göre paket servis hizmeti büyümeye devam edecek.

İnsanlar giderek yemek kültürlerini değiştirdikleri için bunun önemli bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Yemeklerini evde yemek istiyorlar ve restoranların bu aşamada paket servise geçmeleri başarılı olmalarını sağlayacaktır.

Tarif İpuçları & Trendler

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Her yemek paket servise uygun değildir. Teslimatta zarar görmeyecek, tadını kaybetmeyecek, sıcaklığını koruyacak ve birbirine bulaşmayacak yemekler için bazı kolay tarif ipuçlarına ve püf noktalarına göz atabilirsiniz. 

 

Videoyu izleyin

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu