BigChefs Mutfak Koordinatörü Murat Aslan ile Sohbet | Unilever Food Solutions
Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Murat Aslan, misafirlerin, işletmelerden hijyen kurallarına daha fazla önem vermesini beklediğini belirterek, sosyal mesafe kurallarına uygun, kişisel temizlik ve hijyen için önlemini almış işletmelerin daha fazla tercih edildiğini de sözlerine ekliyor. “İşletmeler gerekli önlemleri aldıkları sürece misafir sirkülasyonlarında değişiklik olacağını düşünmüyorum” diyen başarılı şef, “Ülkemizde ve dünyada vaka sayıları artış gösterdiği için bir süre daha hayatımız bu şekilde seyredecek gibi gözüküyor” ifadelerini kullanıyor.

"Parametreler, sezonsal değişiklikler, ulaşılabilirlik ve sürdürülebilirlik menüleri etkiliyor"

Menü planlaması; restoran, kârlılık ve operasyon süreçleri açısından kritik bir öneme sahip. Yeni normal ile menülerde yaşanan değişikliği ve restoranların menü planlamasında dikkat etmesi gereken konular da sektörde gündemi oluşturuyor. Aslan, işletmelerin temizlik ve hijyen kurallarına uyduğu sürece misafirlerin markaları tercih etmeye devam edeceklerini belirterek, “Bu süreçte menüleri etkileyen parametreler, sezonsal değişiklikler, ulaşılabilirlik ve sürdürülebilirliktir. Ayrıca misafirler diledikleri ürünleri paket servis kolaylığında alabilmeyi de istediği için menülerin buna göre hazırlanması gerekmektedir” açıklamalarında bulunuyor.

"Bu dönemde komplike hazırlanan yemeklere çok fazla rağbet olmayacak"

BigChefs olarak yılda iki kez menü değişikliğine gittiklerini ve yaz menüsünde olduğu gibi kış menüsünde de klasik lezzetlere yer verdiklerini vurgulayan Murat Aslan, “Kendimize özgü dokunuşlarımızla klasik lezzetlerimizi misafirlerimiz ile buluşturuyoruz. Ayrıca şu an diğer işletmelerde bulunmayan menümüze yeni eklediğimiz birkaç ürün de bulunuyor. Öte yandan işletmelerin konseptlerine göre ürün çalışmaları değişmekle birlikte bu dönemde çok fazla komplike hazırlanan yemeklere rağbet olacağını düşünmüyorum. Bu süreçte işletmeler, mutfak personellerinin kapasitesini, konseptlerinin özelliklerini iyi değerlendirmeli” diyor. 

“İşletme sahipleri ve çalışanlar işlerini aşkla yapmalı” 

Yemek yeme artık sadece sunulan lezzetlerle sınırlı değil, daha büyük deneyimi de temsil ediyor. Bu deneyimi daha iyi bir hale getirmek için işletmelere önerilerde bulunan Murat Aslan, “İşletme sahipleri ve çalışanlar işlerini aşkla yaptıkları sürece misafirler de aldığı hizmetten memnun olacaktır. İlla ki yorgunluklar olacaktır ama burada önemli olan kişinin işine saygı duyuyor olmasıdır. Sonrası zaten kendiliğinden ilerliyor” ifadelerini kullanıyor.

“Yerel üreticilerin bilinirliği artırıyor”

Yapılan araştırmalarda tüketicilerin yerel ürün ve markalara daha fazla öncelik verdiği görülüyor. Bu sayede işletmelerin tedarik edeceği ürünleri yerel üreticiden tercih ettiğini ve bu durumun ülke içi ekonomiye, üreticilere can verdiğini belirten Murat Aslan sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Ayrıca bu talep yerel üreticilerin de bilinirliğini arttırıyor. Hizmeti alan misafir, yerel markalar ve işletme sahipleri beraber kazanacakları bir döngüde yer alıyor. Öte yandan paket servis pandemi dönemi ile birlikte artış gösteren bir hizmet alma şekli oldu. Birçok marka menüsünü buna göre revize ediyor. Pandemi sürecinin sonuna kadar böyle devam edeceğini fakat pandemi bittikten sonra bu kadar rağbet olacağını düşünmemekle birlikte, paket servise genel bir seyirde talep olacağını ön görüyorum.”

Tarif İpuçları & Trendler

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Her yemek paket servise uygun değildir. Teslimatta zarar görmeyecek, tadını kaybetmeyecek, sıcaklığını koruyacak ve birbirine bulaşmayacak yemekler için bazı kolay tarif ipuçlarına ve püf noktalarına göz atabilirsiniz. 

 

Videoyu izleyin