Executive Chef’i Sebahattin Seven ile Sohbet | Unilever Food Solutions
Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

COOKSHOP. işletmelerin kapalı olduğu dönemde menüsünü, menü mühendisliği kapsamında en ince detayları ile düşünerek hazırlıyor.

Sürece uyum sağlamak için bazı aksiyonlar alan marka, menüdeki ürünlerde eksiltmeler yapıyor. 165 kalem olan menüsünü 120 kaleme düşürdüklerini ifade eden Sebahattin Seven, “İthal ürünleri daha az kullandığımız yemek/içecekleri tercih ettik. Soğuk zinciri hızlı kırılabilecek ürünleri eledik ve besin değeri yüksek olan ürünleri ön planda tuttuk. Yeni normal dönemini şirketimizde kâr sağlama devri olarak görmüyoruz” ifadelerini kullanıyor.

“COOKSHOP. Akademi ile online eğitimlerimize devam ediyoruz”

COOKSHOP., öncelikli olarak misafirlerin sağlığını ön planda tutarak ve virüsün etkilerini göz önüne alarak bağışıklık sistemini güçlendirecek ürünleri tercih ediyor. “Hazır ürün kullanımını gerektirecek hiçbir yemeğe menüde yer vermedik” diyen Seven sözlerini şöyle devam ettiriyor: “Bizler misafirlerimizle var olan ve gerçekten insanların sevdiği için geldiği bir markayız. Bu doğrultuda bizler de misafirlerimize bu gönül bağı ile bağlıyız ve COOKSHOP. Akademi ile online eğitimlerde çalışma arkadaşlarımıza da gerekli bütün eğitimleri verdik ve planlamalarını yapmaya da devam ediyoruz.”

“‘COOKSHOP.’ta için rahat olsun!’ cümlesini merkeze koyuyoruz”

Başarılı şef, ithal veya tedariki zor olan ürünlere reçetelerde yer vermemenin ve yerli üretim ürünlerinin yoğunlukta olduğu reçeteler oluşturmanın kendilerine yardımcı olduğu görüşünde. Bu dönemde çoğu işletmelerin çalışanlarını mesafe kurallarına uygun olarak vardiyalı çalıştırmak durumunda kaldığını ve bu sebeple mutfaklarda hazırlanışı hızlı ve pratik ürünleri ön planda tutmanın operasyonu oldukça kolaylaştırdığını vurgulayan Sebahattin Seven, “Biz bu süreçte konuşmalarımızdan hiç eksik etmediğimiz ‘COOKSHOP.’ta için rahat olsun!’ cümlesini merkeze koyuyoruz ve empatinin çok önemli olduğuna inanıyoruz. Misafirlerimize restoranlarımızdaki hizmetin temiz ve güvenilir olduğu hissiyatını vermek, başka işletmelerde yiyemeyecekleri ürünleri en iyi şekilde sunmak bizim önceliğimiz” açıklamalarında bulunuyor.

“Pandemi döneminde restoranlar hızlıca paket servise başladı”

Seven, pandemiyle beraber yerel ürünlere ciddi destek verildiğini ve ithal muadili ürünler üretilmeye başlandığını vurguluyor. Bu doğrultuda da işletmelerin ürün içeriklerini yerel ürünlerin çoğunlukta olduğu reçetelerden oluşturduğuna dikkat çekerek, sözlerini şöyle sonlandırıyor: “Yerel ürünlerin reçete maliyetlerimizi olumlu etkilemesi ile birlikte ülkemizin gereğinden fazla ithal ettiği ürünler de azaldı. Bu hepimizin için olumlu anlamda bir dönüm noktası ve ürün yaratıcılığımızı da artıran bir dönem demek. Öte yandan bu dönemde insanların dışarıya daha az çıkmaları restoranların ilgisini çekti ve paket servislerini artacağını düşünen restoranlar hızlıca paket servise başladı. Ancak paket servis satışları beklentilerin çok çok altında kaldı. Bunun nedenlerinden bir kaçının; insanların uzaktan çalışarak ofislerde vakit geçirmemeleri ve evde hiç yapmadıkları kadar online videolarla yemek yapmaları, bir anda çok fazla paket servis işletmesinin olması ve pastadaki yerin küçülmesi olarak görüyorum. Bizim gibi uzun süredir paket servis veren ve misafirlerde belirli bir davranış alışkanlığını oluşturan işletmelerin de devam edeceği kanısındayım. Ama şunu da göz ardı etmemek lazım. Ne kadar az olursa olsun pandemi öncesine göre insanların paket servisi tercih etme oranı oldukça arttı.”

Tarif İpuçları & Trendler

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Paket Servis için Tarif İncelikleri

Her yemek paket servise uygun değildir. Teslimatta zarar görmeyecek, tadını kaybetmeyecek, sıcaklığını koruyacak ve birbirine bulaşmayacak yemekler için bazı kolay tarif ipuçlarına ve püf noktalarına göz atabilirsiniz. 

 

Videoyu izleyin