Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

İşe şu soruların cevaplarını arayarak başlayabilirsin. Müşteri kitlen kim? Fiyat aralığın ne olacak? Resmi bir atmosferde mi yoksa daha rahat bir ortamda mı servis yapmak istiyorsun? Tüm bu soruların cevaplarından yola çıkarak uygulayabileceğin restoran konseptlerinden bazılarını senin için kısaca bir araya getirdik.

 

Deniz Ürünleri Restoranı

Eğer restoranda hızlı servis sunmayı planlıyorsan deniz ürünleriyle hazırlayacağın yemek çeşidi daha sınırlıdır. Böyle bir konsept için kızartma balık ve deniz ürünlerini düşünebilirsin. Restoranın fiyat aralığı biraz daha yüksekse seçeneklerin de oldukça çoğalır. Orta ve lüks deniz ürünleri restoranları; fırında pişmiş, ızgarada pişirilmiş ve ızgara gibi kızartmanın dışında bir şekilde hazırlanan daha geniş bir seçki sunar. Deniz ürünleri konseptiyle ilerlemeyi düşünüyorsan fiyatlar ve tedarik konusunda dikkatli olman gerekir.

Deniz ürünleri için alışveriş kısmı çok önemlidir. Aldığın her ürünün taze olduğundan ve kalite standartlarınızı karşıladığından emin olmalısın. Senin gözüne güzel görünmeyen misafirin için de cazip olmayacaktır. Deniz ürünleri mevsimseldir. Bu nedenle hem fiyatları sürekli olarak değişir hem de her mevsim farklı ürünler çıkar. Bu değişimler ürün kalitesini de etkiler.  Bu nedenle zor ve riskli bir alandır. Fakat başarırsan ödülü de bol olur.

 

Et Lokantası

Eti seviyoruz. Hem de her çeşidini. İster steakhouse konseptinde olsun ister klasik ocakbaşı lezzetleri, et lokantaları orta ve lüks misafir profiline hitap eder. Orta standartta olan restoranların hedef kitlesi genelde ailelerdir. Buralar rahat bir oturma düzeni ve iç tasarımı olan özellikle de kalabalık grupların uygun fiyata keyifle et tüketecekleri yerlerdir. Aile ve arkadaşlarla bu restoranlara bol yemek ve sohbet için gidilir. Bu yüzden dekorda konfor vurgulanır.

Lüks et lokantaları daha resmi bir atmosfer sunar ve orta ölçekli restoranlarda servis edilenden daha iyi kalitede daha büyük porsiyonda et servis edebilir. Lüks işletmelerde daha yüksek fiyatlar talep edilir ve dekorları aile ortamlarından farklıdır. Bu restoranlar konuklara daha fazla mahremiyet sunar. Hedef kitleleri iyi yemek düşkünü, sevdiği mekana müdavim olmaya meyilli yetişkinlerdir.

 

Aile Tarzı Restoran

Adından da anlaşılacağı gibi, bu restoranlar ailelere yöneliktir. Makul fiyatlar talep ettikleri için fiyat konusunda dikkatli olan yaşlı misafirlerin de tercihi olur. Servisleri ne çok hızlı ne de çok yavaştır. Menülerinde çocuklardan yaşlılara kadar tüm yaş gruplarına hitap edebilen farklı çeşitlerde ürünler olur.

Aile tarzı restoranların fiyatları fast-food restoranlara göre pahalıdır ama servisi masaya yaptıkları için bu fark göz ardı edilebilir. Aile tarzı restoranların dekorasyonlarında yumuşak tonlar, genellikle görmeye alışık olduğumuz tanıdık dekorlar ve bolca rahat koltuk bulunur. Bu restoran için olmazsa olmaz malzemeler ise yükseltici koltuklar ve çocuklar için mama sandalyesidir.

Önerilen Tarif

Mengen Pilavı

Unilever Food Solutions'da Mengen Pilavı şeflere özel sırlarını ve porsiyon adetine göre değişen malzeme gramajlarını keşfedin!

Tüm Tarifleri Görüntüle

Etnik Restoran

Özellikle büyük şehirlerde farklı tatlar arayanlar tarafından tercih edilen etnik restoranlar dünya mutfağından farklı örnekler sunuyor. Etnik restoranlar, uygun fiyatlı fast -food menülerinden son derece lüks özel sunumlara sahip mekanlara kadar oldukça geniş bir yelpazede olabilir. Burada asıl konsepti belirleyen seçilen mutfağın tatlarını menüye yansıtabilmektir. Ayrıca seçilen ülkeye özgü dekorasyon detayları da restoranın dekorasyonunu belirlemelidir.

 

Pizzacı

Pizzacılar genelde iki türlüdür. İlki pizzayı fast-food kategorisine alan, az sayıda oturma yeri olan, self-servis veya evlere servisin tercih edildiği küçük restoranlardır. İkincisi ise pizzanın merkezde olduğu fakat spagetti, ravioli ve lazanya gibi İtalyan lezzetleriyle genişletilmiş bir menüsü olan mekanlardır. Bu tür pizzacılar, çok bilinen çeşitlerin yanında daha özel ve farklı malzemelerle hazırlanan pizzalara da yer verir.

Bir pizzacı açmanın ilk kuralı pizzada usta olmaktır. Bu konuda kendine güvenin tam değilse bir pizza ustasıyla çalışman daha iyi olabilir. Pizzacıları birbirinden ayıran fark malzemelerin ve pişirimin kalitesidir. En kaliteli malzemelerle geleneksele yakın şekilde pizza hazırlamak seni benzerlerinden öne geçirir. Pizza mutluluk veren bir yemektir. Doğru şekilde hazırlarsan müşterilerin kısa sürede restoranının müdavimi olabilir.

 

Sandviççi

Sandviç dükkanları, eğer doğru yerde açılırsa en başarılı olan restoranlardandır. Bunun nedeni ise yüksek kar marjına sahip olmaları. Malzemelerin maliyetinin düşük olmasının yanında duruma göre menüleri hızla değişebilir. Avokado mu popüler oldu? Hemen sandviçlerine malzeme olarak ekle! Füme hindi eti yükselen bir sağlık trendi mi? Anında menüne füme hindili bol yeşillikli bir sandviç koy. Her an gündemi yakalaman mümkün.

Özellikle iş yerlerine yakın yerlerdeki sandviççiler, sabah saatlerinde ve öğle aralarında en fazla yoğunluğu yaşar. Menüyü çalışan profiline uygun malzemelerle hazırlamak ve hızlı olmak çok önemlidir. Unutma ki sana gelen insanlar, hızlı bir yemek için oradalar. Bunların yanında basit oturma alanları ve paket servis sunmak iş yerinde acıkıp hafif bir atıştırmalık isteyenleri restoranına çeker. Sandviç menüsündeki malzemeleri kullanarak pratik olarak hazırlanabilecek salatalar da yapabilirsin. Sandviçlerin yanına taze sıkılmış meyve ve sebze suları sunmak da her zaman iyi bir seçenektir.

 

Kafe

Kafeler son dönemlerin yükselen trendi. Özellikle 3. dalga kahve akımının yol açtığı kahve çılgınlığı inkar edilemez boyutta. Kafelerin iki tip müşterisi olur; gün içinde ayılmak isteyenler ve sohbeti koyulaştırmayı sevenler. Çalışanlar genellikle sabah saatlerinde kahvelerini içerler ve bu grup kahvelerini paket yaptırıp gitmeyi tercih eder. İkinci grup ise uzun uzun arkadaş sohbetleri için kafelerde buluşmayı tercih eder. Oturma kapasitenin çok geniş olmasına gerek yok. Kafende ikisine de hizmet verebilirsin.

Kafeler, doğru satış alanını yakalarsa çok iyi kar sağlar. Bir kafe için ilk şart iyi kalite kahvedir. Bu konuda titiz davranmalı ve asla ucuza kaçmamalısın. Kahve yanına sunacağın hafif atıştırmalıklar ve tatlı çeşitleriyle menünü zenginleştirebilirsin. Özellikle sabah saatleri için pratik şekilde yenebilecek fırın ürünleri kurtarıcın olur. Bunları ikili menüler halinde sunmak ise daha fazla satış yapmanı sağlar.

 

Fırın ve Unlu Mamuller

Ekmeğin süpermarketlerde satılmasıyla birlikte fırınlar da artık sadece ekmek satılan yerler olmaktan çıktı. Ekmekle birlikte atıştırmalık unlu mamuller, hatta pasta türevleri birlikte satılmaya başlandı. Eğer hamur işleriyle aran iyiyse bu tarz bir restoran açabilirsin. Fakat fırın ve unlu mamullerde o kadar çok çeşit ve seçenek var ki bu alan biraz fazla rekabetçidir. Kendini benzerlerinden ayırmanın bir yolunu bulman gerekir.

Son dönemde yemeklerde doğal ürünlerin önemi daha fazla anlaşılır oldu. Buradan yola çıkarak ‘artisan’ olarak adlandırılan doğal malzemelerle ve tamamen el yapımı ürünler giderek artan bir pazara sahip. Fırın konseptinde artisan ekmek veya glutensiz unlu mamuller gibi daha özel pazarlara yönelerek az ama öz müşteri kitlesi bulman sana başarının kapılarını açabilir.

Rama Krema

Kremalı makarnada Rama Krema’dan daha iyisi yok.* UFS güvencesiyle satın almak için hemen tıklayın!

Daha Fazlasını Görüntüle
26 316
₺26,37 Ürün Fiyatı

Diğer konseptlerimizi incelemek için tıklayın.