Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Doğru Restoran İşletmeciliği İçin İpuçları



1. Tutarlı Ol

Restoranın bir günü diğerini tutmaz. "Restoran açmak istiyorum." diyen herkesin bilmesi gereken en önemli nokta, bir restoranda başka hiç bir işletmede olmadığı kadar kısa sürede ve beklenmedik şekilde sorunlar oluşabildiğidir. İşler hızlı olduğu için sorunlar da son derece hızlı ilerler. Unutma ki bir yöneticinin bu tür durumlarda yapabileceği en kötü şey, soruları yanlış yanıtlama biçimi ve problemlerin çözümü konusunda tutarsız bir yaklaşım izlemesidir.

Özellikle de;

●  Nasıl iletişim kurduğun,

●  Kuralları nasıl uyguladığın,

●  Beklentilerinin neler olduğu gibi konularda tutarlı olman beklenir.

Kapıda kuyruk oluştuğunda ve mutfakta olası bir kriz anında çalışanların, senin ne istediğin konusunda net olmalıdır. Tutarlılığın, yüksek stresli işleri ekipte hiçbir çatlak ses oluşmadan çözebilmeni sağlar.

 

2. Proaktif Davran

Lokanta işinde, sen işlere gitmeden önce işler koşar adım sana gelir. Proaktif olman ve olaylar büyüyüp karmaşık hale gelmeden önce müdahale etmen gerekir. İyi bir restoran işletme ve yöneticiliği demek, kararları ‘şu an’ için değil ‘gelecek’ için almak demektir.

Planlama ve yönetim konusunda bir adım önde olman gereken konular şunlardır;

● Kadro ihtiyaçları

●  Menü değişiklikleri ve güncellemeler

●  Pazarlama kampanyaları

●  Envanter

●  Tüketici eğilimlerini tespit etmek

●  Teknolojik gelişmeleri takip etmek

Unutma, eğer hazırlıklı olup önceden karar almayı bilmezsen sen restoranı yönetemezsin, o seni yönetir!

 

3. Kendin Yaparak Öğren

İyi bir restaurant işletmeciliği doğru kararların birleşimidir. Yönetici olarak işle ilgili daha gerçek bir deneyim yaşarsan sorunlar kapıyı çaldığında onları çözmek konusunda daha başarılı olursun.

Ellerini kirletmekten korkmayan, mutfağın nasıl işlediğini, aşçıların neyle uğraştığını, servis elemanlarının streslerini bilen bir yönetici ol. Çalışanlarınla, ne yaptıkları ve kullandıkları yöntemleri neden tercih ettikleri hakkında konuş. Bu yaklaşımla bilgi ve çalışanların saygısını kazanırsın. Böylece onları ve hizmet ettikleri misafirleri etkileyen kararlar almanda çok daha iyi bir temelin olur.

Önerilen Tarif

Mac & Cheese Fırınlanmış Peynirli Makarna

Unilever Food Solutions'da Mac & Cheese Fırınlanmış Peynirli Makarna şeflere özel sırlarını ve porsiyon adetine göre değişen malzeme gramajlarını keşfedin!

Tüm Tarifleri Görüntüle

4. Personeli Elinde Tutmaya Öncelik Ver

Restoran işletmeciliği eğitimi alan herkes, işin en zor kısımlarından birinin personel yönetimi olduğunu bilir. Yöneticilerinin yaşadığı en büyük sıkıntılar; doğru çalışanları işe alma, eğitim ve ardından da bu yetişmiş personelin işletmede devam etmesini sağlamaktır.

Satış değil. Envanter değil. Trend değil. Personel.

Personeli restoranda tutmaya öncelik vermelisin. Sürekli çalışan personelin değiştirilmesi, zaten sınırlı kar marjı olan bir sektörde büyük bir masraftır. Misafirlerin restorana özel bir yemek deneyimi için geliyor ve bu deneyimin bir kısmı, düzenli ziyaretlerinde görmeyi bekledikleri personel ile rahat etmek oluyor.

5. Müşteri Memnuniyetini Göz Önünde Bulundur

Herhangi bir işletmede müşteri beklentilerini yönetmek zordur. Ancak iddia ediyoruz; restoran işletmeciliği ise en zorlularındandır. Yiyecek tercihlerinden diyet sorunlarına, restorandaki trafik akışından öfkeli müşterilere, son dakika rezervasyonlarından kapanmaya beş dakika kala gelen müdavimlere kadar her şeyle uğraşman gerekir.

Müşteriler ve yönetimle ilgili sorunlar ortaya çıktığında verdiğin her karar için nihai hedef müşteri memnuniyetidir. Bu memnuniyeti elde etme şeklin değişebilir, ancak sonuç daima aynı olmalı. Şakası yok; temel bir psikoloji bilgisi burada çok gerekli olur.

Dikkat edilecek tek şey personelini feda etmeden müşteri memnuniyetine ulaşmak. Burada ince bir denge var. İki tarafın psikolojisini de iyi anlamalı ve kimseyi üzmeyecek bir çözüm bulmalısın. Personelini müşteri hakaretlerinden ve öfkesinden korumalısın. Unutma ki gün sonunda personelinle baş başasın. Son derece kıymetli çalışanını kaybetmek istemezsin.

6. Müşteri Deneyimini Geliştir

Restoran sektörü büyük bir endüstri. İnsanlar, dışarıda yemek yemeyi her geçen gün daha fazla tercih ediyor. İnsanların evde yemek yapmak yerine restoranları tercih etmesinin belirli nedenleri var. Mesela zaman tasarrufu bunlardan bir tanesi. Fakat tek sebep tabii ki bu değil.

Restoranda yemeğe gelen kişiler, yalnızca yemek yemek için orada değiller. Yetişkinlerin birçoğu sadece karınlarını doyurmak için değil, özel bir deneyim yaşamak için dışarıda yemeyi tercih eder. Bir restoran işlemecisinin sadece yiyeceklerin hazırlanmasını ve dağıtımını yönettiğini düşünebilirsin. Ancak durum hiç de öyle değil, aynı zamanda müşteri deneyimini de yönetiyorsun.

İyi yemek ve verimlilik konusundaki bariz endişelere kapılmak kolaydır. Ancak yemek yiyenlerin genel deneyimleri konusunda yeterince duyarlı olmazsan büyük resmi göremezsin. Müşteri deneyimini yönetmek; ambiyans, temizlik - özellikle tuvaletler, güler yüzlü personel, uygun fiyatlar, benzersiz yemekler ve hatta beklenmedik bir şekilde rezervasyon düzenini içerir. İnsanlar farklı deneyimler aradıkları için dışarıda yemek yemeye istekliyse kapıda huysuz bir görevliyle karşılaşmak veya 40 dakika beklemek tüm keyiflerini kaçırabilir.

Rama Krema

Kremalı makarnada Rama Krema’dan daha iyisi yok.* UFS güvencesiyle satın almak için hemen tıklayın!

Daha Fazlasını Görüntüle
26 316
₺26,37 Ürün Fiyatı

7. Fısıltı Gazetesini Ciddiye Al

İnsanların bir restoranı seçmesinin en etkili yolu, arkadaşlarının tavsiye etmesidir. Peki ikinci en popüleri nedir? Tartışmasız; sosyal medya. İkisi de senin işletmeci olarak restoranını nasıl anlattığından değil de başkalarının restoran hakkındaki görüşlerinden kaynaklanır. Yani "fısıltı gazetesi"nin bir ürünüdür. İnternet yorumları önemlidir. İnsanların restoran hakkında konuşmasını sağlayan benzersiz ve unutulmaz bir deneyim yaşatmak da öyle.

Online itibarı korumak açısından sosyal medya hesaplarını doğru şekilde yönetmek artık bir olmazsa olmaz. Burada dikkat edeceğin konu sadece paylaşımda bulunmak değil. Restoran hakkında söylenenleri de takip etmek önemlidir. Sakın unutma, fısıltı gazetesi ile yayılan haberler her iki yöne de gidebilir. Restoranın için gelen yorumlar çok olumlu ya da çok olumsuz olabilir. Top sende!

8. Reklamlara Yatırım Yap

Ne kadar önemli olursa olsun, bir restoran bilinirliğini arttırmada sadece insanların birbirine önermesine güvenemez. Reklam vermeye de ihtiyacın olacak. Tabelalara, basılı reklamlara, sosyal medya reklamlarına, arama motorunda ön sıralarda çıkmaya ihtiyacın var.  Reklamlar özellikle rekabetçi bir pazarda veya yeni bir restoran kurulduğunda son derece önemlidir.

Bir yönetici olarak en önemli iş, iyi hesaplanmış bir bütçe oluşturmak ve buna bağlı kalmak. Elbette ki akıllı bir reklam bütçesi, restoranın ihtiyaçlarına uygun veri toplama üzerine kuruludur. Gerekli bilgileri toplamak zorundasın. Bu bilgiler:

●                   Demografik dağılım. Restoranında kim yemek yiyor? Nerede olduklarını göre bir hedefleme yapabilirsin. Sosyal medya reklamları, doğru sonuçlar veren hedefleme yeteneklerine sahip.

●                   Trendler

●                   Satışlar. Restoran hangi zamanlar yoğun?

●                   Gıda trendleri

Bu tür veriler, restoranla ilgili aldığın kararların çoğu için yararlıdır. Ancak özellikle reklam yönetimi için zorunlu bilgilerdir. Gün sonunda bütçenin bir limiti var. Bu yüzden doğru yere harcamalı ve doğru insanları çekmeyi başarmalısın.

9. Sağlığına Dikkat Et

Bütün restoran işletme ve yöneticiliği ile ilgili ipuçları arasında bu, genelde en çok unutulanı olur. Kendine dikkat etmelisin. Kulağa garip geliyor ama gerçekçi olalım; restoran işi zor iş. Bir restoran müdürü, bütün gün masa başında oturup sağa sola emirler yağdırmaz. O, restoranın her yerindedir. Uzun saatler boyunca ayakta kalır ve birden çok rolü üstlenir.

İşte, bu yüzden restaurant işletmeciliği yorucudur. Fiziksel yorgunluk kadar duygusal ve zihinsel yorgunluğa da yol açabilir. Tam da bu sebeple sağlığına dikkat etmen ve formda kalman gerekir. Emin ol kendine iyi baktığında taşıdığın enerji etrafına da yansıyacak. Personelin ve restoranın bunun için sana teşekkür edecek.

Diğer konseptlerimizi incelemek için tıklayın.