Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Menüdeki her yemeğin ne kadara mal olduğunu bilmek ve bu maliyetin artmasını önlemek için sürekli ayarlamalar yapmak, restoran karlılığının en önemli ama hep gözden kaçan yönlerinden biridir.

Menüyü fiyatlandırmak için 5 taktik:

1. Maliyet Artı Menü Fiyatlandırması

1. Maliyet Artı Menü Fiyatlandırması

Kârı garanti altına almak için bir menüyü fiyatlandırmanın en temel yolu, her yemeğin maliyetini bilmek ve bu maliyeti 3 veya 4 ile çarpmaktır. Bir burgerin üretimi R25'e mal oluyorsa, onu R80'e satmalısınız.

En iyi gıda maliyeti kontrolünü sağlamak için maliyetlerinizin nereden geldiğini bilin. Çoğu restoran %25-35 arasında yemek maliyetiyle veya kabaca tüm maliyetlerin 1/3'ü ile işler; 1/3'ü işçilik ve 1/3'ü işletme maliyetidir. 

Bu en temel yaklaşımdır ve menünüzün karlı olacağını garanti etse de, konukların bu tutarı ödemeye istekli olacağını garanti etmez.  

2. Market Eksi Menü Fiyatlandırması

2. Market Eksi Menü Fiyatlandırması

Restoran karlılığını artırmak için akıllıca bir taktik de, pazarın, yani konuklarınızın bir yemek için ne kadar ödemeye istekli olduğunu değerlendirmek ve ardından yemeği üretmek için çalışmanız gereken yiyecek maliyetini bulmak için bunu 3'e bölmektir.  Pazar bir burger için 180 TL ödemeye razıysa, o zaman gıda maliyetleri için 60 TL 'den fazlasını planlamayın.

Bu gıda maliyeti ile mümkün olan en kaliteli malzemeleri alın ve porsiyon boyutunu dikkatli ve tutarlı bir şekilde kontrol edin. Örneğin bir burger için aldığınız etin kalitesini düşürmek yerine kaliteli dana etini tercih edebilir ve burger boyutunu küçültebilirsiniz. 

Ürünlerimizin çoğu, çok fazla maliyet artırmadan yemeklere lezzet ve heyecan katmaya yardımcı olur: bulyonlarçeşniler.

(Sunmak istediğiniz kaliteden ödün vermeden) gıda maliyetlerini ne kadar düşürürseniz, marjınız o kadar yüksek olur. Dolayısıyla, bu menüyü fiyatlandırmanın daha akıllı bir yolu olacaktır. 

3. Konukların ne kadar ödemeye istekli olduklarını nasıl öğrenebilirim?

3. Konukların ne kadar ödemeye istekli olduklarını nasıl öğrenebilirim?

Fiyatlandırmanızın restoranınızın değerine uygun olup olmadığını konuklar belirler ve eğer memnun kalırlarsa geri gelme olasılıkları daha yüksek olur.

  • Bölgedeki diğer restoranları kontrol edin ve kendinizle kıyaslayın. Daha günlük bir restoransanız, fiyat daha düşük olmalıdır. Daha lüks bir restoransanız, fiyat daha yüksek olmalıdır.
  • Misafirlerinizi araştırın ve fiyatın değere uygun olup olmadığını ve değilse neden uygun olmadığını sorun.  Garsonları eğitmekten ve QR kodlu masa kartlarından, müşteri reklamlarındaki facebook anketlerine kadar, anket yapmanın birçok yolu vardır.  Yanıtlayanları ödüllendirmek için küçük bir teşvik sunun.

4. Kayıptan Kazanan Menü Fiyatlandırması

4. Kayıptan Kazanan Menü Fiyatlandırması

Menüden yüksek talep olduğunu bildiğiniz bir ürünü alın ve konukları çekmek için çok büyük bir indirim yapın; çünkü konuklarınız her zaman daha karlı ürünleri tercih edecektir.  Örnekler:

  • İçecek veya yiyecek gibi popüler bir üründe büyük indirimlerin yapıldığı happy hour spesiyalleri ile büyük grupları çekin.
  • Normalde yüksek marjlı şarabın fiyatını düşüren bir restoran, şarapta kaybedilen karı karşılamak için genel olarak daha fazla satışla, onları öne çıkaran bir teklif kullanarak birçok misafiri tam bir yemeğe çekebilir.

5. Porsiyon büyüklüğünün önemi

5. Porsiyon büyüklüğünün önemi

 

Maliyetler çocuklar gibidir - onları gözetimsiz bırakırsanız çılgına dönerler!

Belirlediğiniz maliyetlerin uçmasını önlemek için porsiyon boyutunu kontrol etmek çok önemlidir. Restoranınızın kâr ve zararını en iyi şekilde yönetmek için her ekip üyesi her serviste tutarlı olmalıdır.

Doğruluk ve yerinde kontrol sağlamak için mutfak personeline yönelik hazırlık istasyonlarında bir fotoğraf duvarı oluşturmayı düşünün.

Daha fazla ipucu için Maliyetten tasarruf için dikkatli planlama bölümüne bakın.

6. Diğer konular

6. Diğer konular

  • Spesifik ürünlere daha yüksek talep olması, bu ürünlerde fiyatlarınızı yükseltmeniz için size alan sağlar.
  • Ekstraların maliyetini kontrol edin. Personelinizle paylaşmak üzere çeşniler ve yan ürünler gibi ekstralar için ayrı bir menü ve ücretlendirme içeren yönergeler oluşturun.
  • Personelinizin yiyecek maliyeti üzerinde büyük bir gücü olduğunu unutmayın. Kapsamlı bir şekilde eğiterek ve menü fiyatlandırma stratejinizi paylaşarak israfı azaltmalarına, porsiyon tutarlılığını sağlamalarına ve karlı ürünleri daha fazla satmalarına yardımcı olun.

Ücretsiz maliyetleri düşürmek araç setimizi indirin ve hemen başlayın.

7. Menü fiyatlandırma yazılımı

7. Menü fiyatlandırma yazılımı

Bir yazılım kullanırsanız, gıda maliyeti kontrolü çok daha kolay hale gelir. Tedarikçilerinizi sisteme entegre ederek, malzemeleriniz ve yemekleriniz açısından her zaman güncel fiyatlara sahip olursunuz. 

Gıda maliyeti hesaplaması hakkında daha fazla bilgi edinmek mi istiyorsunuz?

Tüm dünyadaki restoranların büyümesine ve maksimum resrotan karlılığına ulaşmasına yardımcı olan Şef ve Restoran Koçu Ryan Gromfin'in şu videosunu izleyin: 

Gıda maliyeti hesaplama videosunu izleyin.

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu