Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Atalarımızın ektiği tahıllar eski gücüne kavuşuyor. Geçtiğimiz bin yıllık dönemler boyunca çok az değiştiği göz önünde bulundurularak, amarant ve kavılca buğdayı gibi eski zaman tahılları oldukça sağlıklı ve kolay sindirilebilir özelliğe sahip olmakla birlikte birçoğu da glüten içermemektedir, bu sayede glüten intoleransı bulunan insanlar için makarna ve kuskus yerine kullanılabilecek iyi bir alternatiftir.


Bu tahıllar yan ürün olarak servis edilebilmekte ve çorbalara ve salatalara da eklenerek yemekleri sağlıklı hale getirmektedir. Sıcak veya soğuk olarak servis edebilir, basit olarak yağ ve çeşnilerle süsleyebilir veya sebze ve bitkilerle karıştırabilirsiniz. Keşfedeceğiniz yeni tatlar ve dokular olabileceği için heyecan verici kombinasyonlar keşfedebilirsiniz. Bu tahıllar mutfağınıza büyük oranda değer katmakta ve çevre için de yararlı nitelik taşımaktadır, çünkü eski zaman tahılları daha az suya ihtiyaç duymakla birlikte toplu üretim buğday ve darıdan daha az yoğun bir şekilde yetiştirilmektedir.

Rafine beyaz un ve beyaz pirincin aksine, eski zaman tahılları bütün veya göreceli olarak işlenmemiş olarak rağbet görmektedir, dolayısıyla büyük lif kaynağına sahiptirler. Ayrıca göreceli olarak protein bakımından zengin olup düşük kalorilidir.

Glütensiz



Buğday ve türevleri gibi en yaygın olarak tüketilen tahıllar glüten içeriklidir.  Ancak, glüten içermeyen birçok besleyici tahıl da bulunmaktadır... Süpürge darısı, amarant, tef ve akdarı doğal olarak içeriğinde glüten bulunmayan tahıllardır.

Amarant

Bu tahıl ilk olarak Aztekler ve İnkalar tarafından Meksika’da yetiştirilmiştir. Pirinç veya pirinç patlağı gibi suda pişirilebilmektedir (çıtırtı vermesi için salatalara eklenmektedir). Haşlandığında yumuşak, hafif kuru yemiş tada ve jelatinimsi bir dokusu vardır, dolayısıyla çorba risotto için uygundur.

Süpürge Darısı

Süpürge darısı yaygın olarak Afrika’da ve Asya’nın bazı kesimlerinde tüketilmektedir. Mısırın ihtiyaç duyduğu suyun üçte birine ihtiyaç duyduğu için çevre dostu ve ucuz, çok yönlü ve doyurucudur. Ekmeklerde ve pankeklerde un olarak kullanılabilmekte, mısır olarak patlatılabilmekte, yulaf lapasına koyulabilmekte ve pirinç yerine alternatif yiyecek olarak kullanılabilmektedir.

Tef

Lezzetli Etiyopya ekşi mayalı bazlaması olan injerada temel malzeme olarak kullanılmaktadır. Haşhaş tohumu büyüklüğünde ince bir tahıldır ve yumuşak bir tada sahiptir. İlginç bir yemiş dokusu için hamur işlerine ve ekmeklere ekleyebilir veya salatalara koyabilirsiniz.

Akdarı

Oldukça besleyici, lif, B1 vitamini ve mineral bakımından zengin olan akdarı birçok tüketimde tercih edilmekle birlikte yaygın olarak unda, ekmekle veya pankekte kullanılmaktadır.

Glütenli

Arpa

Buğday ile yakından ilişkisi bulunan arpa, ayçiçeği tohumu büyüklüğünde sakızımsı ve kabuğumsu bir tahıldır ve çok katmanlı bir salatada oldukça lezzetlidir.

Kavılca Buğdayı

Bu eski zaman tahılı tariflerde değiştirilebilir ve pirinç yerine kullanılabilecek ideal bir tahıldır. Buğdayın bir türü olmakla birlikte glütenlidir, ancak son zamanlarda yaygın olarak tüketilen ‘buda kasesi’nde mükemmel bir tat yaratmaktadır.