Bitki ağırlıklı menünüzün tanıtımı | Unilever Food Solutions
Menü

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Her geçen gün daha fazla müşteri yedikleri et miktarını azaltmak hakkında konuşmaktadır. Şimdi menünüze daha uzun süre bakma zamanı geldi – bu dönüşüme yanıt verebilecek doğru seçenekler sunuyor musunuz?  Ve bu seçenekler yeterince ön plana çıkıyor mu?

Yemeklerinizin bir porsiyonu dini veya etik nedenlerden ötürü pek et içermiyor olabilir, ancak sağlıkla ilgili giderek artan endişeler ve çevre üzerinde bırakılan etkiler ‘bitki ağırlıklı beslenme’ konusuna bir ivme kazandırmaktadır. Bazı müşteriler tabaklarına daha az et ve daha fazla sebze koyarak dengeyi sağlamak istemektedir.  Bazısı eti beslenmelerinden tamamen çıkarmayacak, ancak kırmızı etten tavuk veya balık gibi daha sağlıklı seçeneklere yönelebilecektir.  Bazısı ise hayvansal ürünleri beslenmelerinden tamamen çıkarmaktadır. Bu değişen öncelikleri menünüze yansıtarak onları anladığınızı gösterin.

BELİRGİN KIL

Vegetarian menu option


Vejetaryen ve vegan seçeneklerinizi ayrı bir bölüme saklamayın. Menünüzdeki vejetaryen ve vegan yemekleri etiketleyerek müşterilerinizi etsiz yiyecek aramak zorunda bırakmayın. Bunu sembollerle ve anahtarla kolaylıkla yapabilirsiniz.  Alternatif olarak, müşterilerin isteklerine göre yemeklerin içinden etleri çıkarabilecekleri esnek yemekler tasarlayabilirsiniz!

Aynı durum paket sipariş dünyasında da geçerlidir – menü seçeneklerine bakan herhangi biri istedikleri gibi önceden ayarlama yapabileceklerini bilsin diye websiteniz ve sosyal kanallardaki menülerinizi güncellemeyi unutmayın.

Veganlara Hitap Et

Bu durum düşündüğünüz kadar zor değil! Evet, pişirme teçhizatında yemeklerinize zenginlik ve doku katan tereyağı/saf yağ, krema, yumurta, vb. gibi bazı silahları kaybedeceksiniz, ama yaklaşımınızı tekrar gözden geçirmek için bu bir fırsat.


Müşterilere güvenle tavsiye verebilmeleri için personelinize vejetaryenlik ile veganlık arasındaki farkları anlatın. Size güvenebileceklerini bilmeleri gerekiyor.

  • Vejetaryen et ve hayvansal gıdaları tüketmeyen kişileri ifade etmektedir (Hayvansal gıdalar yaygın olarak pişirmede kullanılan jöle esaslı ürünler dahil olmak üzere birçok şaşırtıcı formda bulunabilmektedir).
  • Vegan ise et ve hayvansal gıdaların yanı sıra peynir, bal ve yumurta gibi hayvanlardan elde edilen ürünlerin hiçbirini tüketmeyen kişileri ifade etmektedir.

En Çok Giden Etsiz Seçeneği Oluştur

Delicious meat-free burger



Etsiz gıdalar şimdi daha yaygın! Geliştirdiğiniz menünüzü duyurmak istiyorsanız, “Etsiz Pazartesi” gibi özel etkinlikler düzenleyebilirsiniz veya müşterilerinizin dikkatini çekmek için vegan yemeklerinizi tanıtacağınız (indirimli olarak) bir ay belirleyebilirsiniz.

Spesiyaller tahtasına en az bir vejetaryen veya vegan seçeneği eklemeye çalışın. Bu yemeklerin ana menünüzde göz önünde olmasına dikkat edin. Geçiş yolunda müşterilerin dikkatini çekmek için restoran dışındaki tahtaya etsiz yiyecekler ekleyin.

Bitkisel Proteinleri Öne Çıkar

‘Bitkisel proteinler’ son zamanlarda oldukça yaygınlaşmış durumdadır, dolayısıyla bu proteinleri mümkün olduğu kadar menünüzde çoğaltmaya çalışın. Bitki ağırlıklı yiyeceklerin kalori sayısı gibi diğer faydalarına veya bitkisel proteinlerin düşük yağ oranına sahip olduğuna veya ‘kalp dostu’ yağ içerdiğine dikkat çekebilirsiniz. Bazı müşteriler için bu büyük oranda etkili olabilmektedir.

Etsiz Et ile Deneysel Çalış

Meatless meat substitute dish


Etsiz yemekler tercih eden bazı müşteriler hala etin tadı ve dokusuna özlem duymaktadır. Tofu, fermente soya fasulyesi, buğday glüteni, soya proteini ve mikoprotein gibi hamburger, sos, ‘tavuk’ ve ‘et’ ürünlerine etten yapılmışçasına tat veren yeni ve yeni olmayan birçok et alternatifi bulunmaktadır.  Bu alternatifler saklanacak değil, aksine öne çıkarılacak ürünlerdir – dolayısıyla spesiyaller tahtanızda ve sosyal medya hesaplarınızda bu ürünlerin tanıtımını yapın. Bunlara ek olarak; bakliyat, mantar, patlıcan  gibi doğal olarak ‘etimsi’ bir dokuya sahip ürünleri de kullanabilirsiniz.

İmza Yemekler İmza Menüler

Menünüzün başlıkları ve açıklamalarında sunduğunuz yemeklerin tadı damakta kalan lezzet özelliklerini ön plana çıkarın! Yemeklerinize en iyi adı vermek için uzunca bir süre çalışma yapın – yemeği açıklamalarınızla tanıtmaya çalışın. Yemekleriniz ne kadar lezzetli olursa olsun, kağıt üzerinde iştah açıcı bir sese sahip değillerse siparişe dönüşemeyeceklerini unutmayın. Bu sebeple, ne kadar ilgi çekici olduğundan emin olmak için menünüzü dışarıdan bir gözün incelemesi faydalı olacaktır. Bazı müşteriler için sağlık faktörü büyük önem taşırken, bazıları için ise düşük kalorili yiyecekler pek ilgi çekici bir seçenek değildir. Sağlıklı yiyecekler ek ikram olarak sunulmalıdır.

Gizli Dokunuşunuzu Ekleyin

Plant-based pasta dish

Etsiz yemek demek tattan ödün vermek veya ekstra birçok çalışma yapmak demek değildir. Bitki ve baharatları kullanarak yemeklerinize nasıl tat katacağınıza dair fikirleri araştırın ve bitki esaslı yemeklerinizi pişirirken sanata dönüştürmek için Knorr Knorr Sebzeli Çeşni ve Knorr Sebze Suyu gibi karşı konulmaz lezzetler katacak kestirme ve hızlı çözüm sağlayan ürünlerden faydalanın.