Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Peki, senin restoranda özellikle de serviste yaşanabilecek problemler için bir kriz planın var mı? Eğer bu konuda hazırlıklı değilsen hemen kolları sıva! Sana beklenmedik olumsuzluklara karşı nasıl savaş açabileceğini gösteren birkaç önerimiz olacak. Planını hazırla ve ekibini topla! Çünkü zor zamanlarla mücadele her şeyden önce bir takım oyunu ve kriz anında bir plana çok ihtiyacın olacak.


Kriz Yönetimi Nasıl Olmalı?

Kriz anları temel olarak iki büyük durum karşısında hazırlıklı olmanı gerektirir. Bunlar; sağlık ve güvenliktir. Restoranlar ve mutfaklar kalabalık yerlerdir. Bu yüzden beklenmedik olaylarla karşılaşmak bu işin bir parçasıdır. Sana düşen ise sağlığı ve güvenliği tehlikeye atabilecek her tür olaya karşı önceden hazırlıklı olmak ve neler yapılabileceğini planlamak...


Kriz yönetimi planının hedefleri şunlar olmalı:

  1. İşletme üzerinde oluşabilecek olumsuz etkileri azaltmak ya da ortadan kaldırmak. Beklenmedik durumların müşteri sadakatine, satışlara ve kazanca etkisini en aza indirmeyi hedeflemelisin.
  2. Restoranın imajını ve güvenilirliğini korumalısın.
  3. Yaşanan sorun ne olursa olsun misafirlerin algısını pozitife çevirmeye çalışmalısın.
  4. En kısa sürede normal çalışma düzenine dönmeli ve mutfağın rutin çalışma temposunu bozmamaya gayret göstermelisin.
  5. Rakiplerin yaşanan sıkıntıyı bir avantaja çevirmesini engellemelisin.

Hızlı, düşünceli, stratejik adımlarla krizi herkes için en olumlu şekilde sonuçlandırmaya odaklanman gerektiğini unutma!

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu