Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Çölyak Hastalığı ve Gluten İntoleransı Nedir?

Çölyak hastalığı, bağışıklık sisteminin “gluten” proteinine karşı verdiği aşırı tepki sonucu ortaya çıkan bir otoimmün hastalıktır. Amerika halkının yaklaşık %1'i bu hastalığa sahiptir. * Bağışıklık sistemi, gluten tüketimiyle birlikte ince bağırsağın kaplamasına zarar veren bir reaksiyona neden olur. Bu da besin emilimini engeller. Belirtiler:

  • Şişkinlik
  • Mide bulantısı
  • Baş ağrısı
  • Deri döküntüsü
  • Gaz
  • Kilo kaybı

Bu hastalık için ne yazık ki henüz bir tedavi yöntemi yoktur. Bağırsak hasarını önlemenin tek yolu, sindirimi zorlaştıran gluten tüketiminden kaçınmaktır. Konuklarınızı daha sağlıklı bir yemek sofrasıyla karşılamak için glutensiz yiyecekler hazırlayabilirsiniz.

Gluten İçeren Gıdalar ve Malzemeler

Burada sıralanan yiyecekler, gluten içeren ve yaygın olarak tüketilen yiyeceklerden sadece birkaçı. Tüm bunları diyetinizden çıkarmanın ne kadar zor olduğunu kendiniz tahmin edebilirsiniz:

  • Makarna
  • Ekmek
  • Fırın mamulleri
  • Ekmek ürünleri
  • Tahıl
  • Kraker
  • Bira
  • Sos ve et suyu
  • Tortilla

Aşağıdaki gluten içerikli tahılları:

  • Buğday
  • Arpa
  • Çavdar
  • Yulaf
  • Tritikale
  • Kamut buğdayı
  • Kavuzlu buğday
  • Kuskus
  • Kavılca buğdayı
  • Bulgur

Gluten içermeyen şu ürünlerle değiştirin:

  • Horoz ibiği
  • Karabuğday
  • Mısır unu/polenta/irmik
  • Darı
  • Glutensiz yulaf
  • Kinoa
  • Pilav
  • Süpürge darısı
  • Teff
  • Yabani pirinç

Glutensiz tahıllar yerine patates, tatlı patates, fasulye gibi diğer nişastaları da kullanmayı tercih edebilirsiniz. Örneğin: Patates püresi makarna yerine harika bir alternatif oluşturur.

Önerilen Tarif

Cajun Baharatlı Pilav

Unilever Food Solutions'da Cajun Baharatlı Pilav şeflere özel sırlarını ve porsiyon adetine göre değişen malzeme gramajlarını keşfedin!

Tüm Tarifleri Görüntüle

Glutensiz Yemek Pişirmenin Kolay Yolu

Çölyak hastalığı olan konuklarınız için glutensiz yemekler hazırlamak aslında oldukça zordur. Ancak, siz de aşağıdaki adımları takip ederek glutensiz yemekleri daha kolay hazırlayabilirsiniz.

Glutensiz Un Karışımları Kullanın

Yemek hazırlarken her zaman tadından önce dokuya odaklanın.

  • Bunun için unlu mamullerde mutlaka bir glutensiz un karışımı kullanın.
  • Makarnalarda sarmal sebzelerden hazırlanmış erişteler tercih edin veya fasulye unundan hazırlanmış makarnalar hazırlayın.
  • Kuskus için ise darı veya kinoa kullanın.

Baharatlarla Lezzet Katın

Konuklarınızı benzersiz bir glutensiz yiyecek şöleni ile şımartmak için bolca baharat kullanmaktan çekinmeyin. Bol baharatlı etnik mutfaklar, bu amaç için biçilmiş kaftandır.

  • Hint dosa (fermente pirinç krep) köri ile birlikte mükemmel bir lezzet sunar.
  • Marinara yerine baharatlı bir arrabbiata sosu kullanarak, buğday yerine süpürge darısından hazırlanmış gözlemeler için idealdir.
  • Tüm bunların yanı sıra ızgara etler, sebzeler ve lezzetli soslar ile glutensiz çörekler de hazırlayabilirsiniz. 
  • Pesto ve kavrulmuş sebze sosları, kahverengi pirinç unundan hazırlanmış erişteler için adeta bir vazgeçilmezdir.

Çok Fazla Zorlamayın

Masa (mısır hamuru) kullanılarak hazırlanan tamale veya geleneksel olarak mısır ekmeğinden hazırlanan enchilada gibi doğal olarak gluten içermeyen yiyecekler tercih edin. Yabani pirinç çorbası, geleneksel tavuk şehriye çorbası için harika bir alternatiftir. Tüm bunların yanı sıra Fransa, İtalya ve Kuzey Amerika ülkelerinde sıklıkla karşımıza çıkan nohut veya karabuğday krepleri de tuzlu buğday krepleri için harika bir alternatiftir. 

Knorr Cajun Çeşnisi 650 g

Zengin ürün çeşitleri ile yemekleri ziyafete dönüştüren lezzetçilerin vazgeçilmezi Knorr Cajun Çeşnisi 650 g UFS güvencesiyle satın almak için hemen tıklayın!

Daha Fazlasını Görüntüle
52 311
₺51,78 Ürün Fiyatı

Vurgulayın

Menüye glutensiz yiyecekler dahil edin ve konuklarınıza, bu yiyecekler hakkında açıklayıcı bilgiler sağlayın. Ayrıca, hangi yiyeceklerin glutensiz olarak hazırlanabileceğini belirtin.

Yiyecekleri Birbirleriyle Karıştırmayın

Gluten içermeyen yiyeceklerinizi gluten içerenlerden ayırın ve yiyecekleri açık bir şekilde etiketleyin. Gluten içeren ürünlerinizi hava geçirmeyen hazneler içerisinde muhafaza ederek havaya gluten karışmasını önleyin. Glutenli ve glutensiz yiyecekleri pişirirken tüm yüzeyleri, gereçleri ve tabakları yıkadığınızdan ve sterilize ettiğinizden emin olun. Unun yerleşmesi ve servisten önce hazır olması için gluten içeren yiyecekleri hazırlık aşaması esnasında pişirin. Davlumbaz ve havalandırma donanımını düzenli olarak temizleyin.

* BeyondCeliac.org, “Çölyak Hastalığı: Şaşırtıcı Bilgiler”