Sosyal platformlar işletmelere müşterileri hakkında değerli veriler ve bu müşterilere erişmek için (genellikle) ücretsiz yöntemler sunar. Mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurma, marka bilinirliğini ve sadakatini artırma ve müşteriler hakkında değerli bilgiler edinme becerilerine sahiptir. Müşterilerinizin çoğu sizden sosyal medyada aktif olmanızı bekler.
İşletmeniz açısından kendisini bu kadar özel yapanın ne olduğunu paylaşmak, hikayesini anlatmak, kendisini benzersiz ve özgün kılan özelliklerini vurgulamak için mükemmel bir platformdur. Doğru kullanıldığında vazgeçilmez bir pazarlama aracı olabilir.
Temel Bilgiler
Platformdan bağımsız olarak genel bilgileri daima güncel tutun. Çalışma saatlerinizin doğru olduğundan emin olun, kapalı olacağınız zamanlar önceden haber verin ve yeni menüler görücüye çıktığında misafirlerinize bildirin. İşletmeniz Google'da yer alıyor mu? Misafirlerinizin sizi daha kolay bulmasını sağlayın. İyi haber ise, bu hizmet tamamen ücretsiz!
Sosyal medyanın gerçek amacı kullanıcıların deneyimlerini zenginleştirmeye dayalıdır. Kendinize bir gönderinin başka birinin gününü güzelleştirip güzelleştirmeyeceğini ya da onu rahatsız edip etmeyeceğini sorun. Sosyal medya sohbete dayalıdır, yani kullanıcılar size sorular soracaktır. Sorulara ve yorumlara hızlı yanıt vermek oldukça önemlidir. Bunu, yüz yüze müşteri hizmetinin genişletilmiş hali olarak görün.
Başlarken: Sosyal medya dünyasına dalmadan önce, misafirlerinizin zamanlarını nerelerde geçirdiği hakkında stratejik olarak düşünün. 2 ya da 3 platform seçerek bu platformlara odaklanmak, gayretinizi çok sayıda platforma bölmekten iyidir. Her platformdaki içerik stratejinizi, kullanıcıların sitelere farklı nedenlerle yöneldiğini hesaba katarak belirleyin.
Platformlara göre En İyi Uygulamalar
Facebook/Instagram
- Facebook istatistiklerinin takipçileriniz çevrimiçi olduğunda bunu size bildirdiğini ve bu sayede en yoğun saatlerde paylaşım yaptığınızdan emin olabileceğinizi biliyor muydunuz?
- İşletme sayfanızın üst kısmındaki "İstatistikler" butonuna ve ardından sol tarafta yer alan "gönderiler" butonuna tıklayarak sayfanızda paylaşım yapmak için en uygun gün ve saatleri görebilirsiniz. Unutmayın, her hedef kitle diğerinden farklıdır.
- Hedef kitleniz ile iletişime geçerken nasıl bir üslup kullanacağınızı veya onlarla hangi yolla iletişime geçeceğinizi belirleyin.
- Haftada 3-5 paylaşımda bulunmayı hedefleyin, ancak hedef kitlenizin nasıl tepki verdiğini gözlemleyerek uygun şekilde ayarlama yapın.
- Etkileşimi artırmak için sorular sorun.
- Kullanıcılara değer katmak amacıyla daha fazla erişim sağlamak için üçüncü taraflara yönelik bağlantılar paylaşın.
- Gönderileri kısa ve ilgi çekici tutmaya çalışın.
- Twitter'da kendinizi çok da ciddiye almayın. Burası, insanlara eğlenceli tarafınızı gösterebileceğiniz bir platformdur.
- Takipçilerinizle etkileşim kurmak için gif'lerden ve emoji'lerden faydalanın.
- Gün içinde neler olup bitiyor? Müşterilerin söz konusu gün hakkında neler düşündüğüne kulak kabartın. Örneğin, yerel hava durumu veya haftanın o gününe yönelik hissedilenlere dikkat edin.
- Hedef kitlenizde yankı uyandıran hikayeleri retweet'leyin.
- Hayranlarınızla etkileşim kurun ve sorularını yanıtlayın.
- Twitter akışı sürekli hareket halinde olduğu için aynı içeriği birkaç kez paylaşmaktan çekinmeyin; sadece gönderin ve her yeniden paylaşımınızda ilk hali üzerinde ufak değişiklikler yapın.
- Yakınlardaki potansiyel konuklara erişmek için şehriniz veya bölgeniz için yerel etiketler kullanın.
İçerik Önerileri ve İlham
İnsanların İşletmenizi Nasıl Tasvir Ettiğini Gözlemleyin
- Misafirlerin işletmenizi etiketlediği fotoğrafları veya işletmenize giriş yaptıklarını gösteren fotoğrafları görebilmek için sosyal medyayı kontrol edin.
- İyi bir fotoğraf bulduğunuzda, misafirlerinizden bu fotoğrafı yeniden paylaşmak için izin isteyin. Onlar kendilerini özel hissederken, siz de ücretsiz olarak kaliteli bir fotoğraf edinmiş olursunuz!
- Paylaşımlarınızda, fotoğrafı çeken kişinin adına yer vermeyi asla unutmayın.
Özel Gün ve Tatilleri İşaretleyin
- Belirli etkinliklerle ilgili gönderiler oluşturun. Dünya Burger Günü, "Kendine Ziyafet Çek Günü", büyük spor olayları gibi etkinlikleri değerlendirebilirsiniz ve #EğlenceliPazartesi ya da #PazartesiMotivasyonu gibi etiketler kullanabilirsiniz.
- Yerel haber ve olayları sürekli takip edin ve ziyaretçi trafiğini artırmak için bu etkinlikler süresince uygun yerel etiketler kullanarak paylaşımda bulunmayı unutmayın.