Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Kabak Önerileri

1. Zerdeçal

Sarı kök zerdeçal Asya ve Orta Doğu mutfağında sıklıkla kullanılan bir baharat türüdür. Bu baharat türü hem yemeklerdeki sodyum miktarını düşürmeye yardımcı olur hem de yüksek miktarda mikro besin içerir. Meyve sularında sıklıkla kullanılan bu baharat menülerde, tatlı ya da tuzlu keklerde, soslarda, fırın yemeklerinde, kızartılmış balık ve sebzelerde giderek daha fazla kullanılmaya başlandı.  

2. Avokado

Bu kremsi yeşil meyve sadece mono-doymamış tipte sağlıklı yağ değil, bol miktarda E vitamini, potasyum ve lif de içerir. Sosyal medyada tuzlu ve tatlı tariflerde sıklıkla gördüğümüz avokadoya yönelik giderek artan bir talep de söz konusu. Bu meyve artık sadece avokadolu ve limonlu cheesecake’lerde değil, tost ve yengeç çorbası gibi birçok farklı yemeklerde de kullanılıyor.  

3. Bakliyat

2016 yılı Birleşmiş Milletler tarafından “Uluslararası Bakliyat Yılı” ilan edildi. Nohut, fasulye, mercimek, kuru bezelye gibi bakliyatlar hem lif hem de protein açısından oldukça zengindir ve büyük bir ekolojik ayak izine sahip değildir. Humusun vazgeçilmezi olan bakliyat kabuklular ve kabuklu deniz ürünleriyle de mükemmel bir uyum sağlar. Bakliyat unu, geleneksel ekmeklere ve fırınlanmış ürünlere kıyasla daha yüksek lif ve daha yüksek protein içeren bir alternatif olarak kabul edilir.

4. Tahıllar

Tam tahılları ve diğer kompleks karbonhidratları artık tüm restoran menülerinde görmek mümkün. Kamut, bulgur, karabuğday, kinoa, darı, karahindiba, sorgum ve teff gibi tahıllar, işlenmiş tahıllara kıyasla daha yüksek bir lif içeriğine sahiptir. Bu tahıllar patates veya makarna yerine kullanılabildiği gibi, risotto veya pilavın yanı sıra öğle yemeklerinde salatalarda da kullanılabilir.

5. Fındıklar

Günümüzde farklı besin içeriklerine sahip birçok farklı fındık türü bulunuyor. Örneğin kalsiyum bakımından zengin badem ve bağışıklık sisteminin normal işlevine katkıda bulunan, iyi bir selenyum kaynağı olan Brezilya fıstığı. Kuruyemiş hem vitamin hem de mineral açısından oldukça zengindir ve bolca doymamış yağ içerir. Fındıklar da çok yönlüdür: Karmaşık bir lezzet elde etmek için onları kavurabilir, fırınlamak için öğütebilir veya kremsi bir sos elde etmek için sosunuza ekleyebilirsiniz.